“Elke behandeling van een glas-in-loodraam vereist evenveel zorg, aandacht en ontzag als andere kunstwerken krijgen. Door mijn achtergrond als kunsthistoricus en opleiding voor restauratie en conservatie van monumentaal glas in lood, kun je mij wel een gepassioneerd restaurateur noemen. Het respect en ontzag voor de oorspronkelijke makers en de geschiedenis van historisch glas in lood, zijn speerpunten van mijn atelier. Deze houding uit zich in het in “etisch” restaureren van glas in lood en gebrandschilderd glas.
Ik streef hierbij twee doelen na. Ten eerste is dat conservatie: het oude glas wordt zo veel mogelijk gespaard. In plaats van vernieuwen kies ik liever voor verlijmen en verstevigen. Het tweede doel is de ‘leesbaarheid’ van het raam behouden of vergroten in esthetisch en narratief opzicht; de oorspronkelijke voorstelling wordt hersteld en niet de andere (latere) restauraties. Voorwaarden voor keuzes tijdens het restaureren zijn duurzaamheid en een kwalitatief hoogstaand eindresultaat. Een restauratie moet altijd zichtbaar en reversibel zijn.”